Taganemisõigus

Käesolevad taganemisõiguse kasutamise reeglid („Reeglid“) on kaugmüügilepingu („Leping“) lahutamatu osa, mis on sõlmitud SIA “BAJTEL.LV” (ühtne registreerimisnumber 40003979897; juriidiline aadress: Brīvības gatve 214B, Riia, LV-1039, Läti) („Müüja“) ja füüsilise isiku („Ostja“) vahel kaupade ostmiseks veebilehelt www.eleme.ee („Veebileht“).

Reeglites sätestatud taganemisõigust võib kasutada Ostja (tarbija), kes on füüsiline isik ja kes väljendab soovi osta, ostab või võib osta või kasutab toodet eesmärgil, mis ei ole seotud tema majandus- ega kutsetegevusega.

Ostjal on õigus kasutada Eesti Vabariigi tarbijakaitseseaduses sätestatud taganemisõigust ning taganeda Lepingust ühepoolselt ilma Müüjale põhjendust esitamata vastavalt Lepingu ja käesolevate Reeglite tingimustele.

Taganemisõigust kasutatakse järgmistel tingimustel:

Taganemisõigust kasutab Ostja, esitades Müüjale täidetud taganemisavalduse või edastades teate taganemisõiguse kasutamise kohta Taganemisõigust kasutab Ostja, esitades Müüjale täidetud taganemisavalduse või edastades teate taganemisõiguse kasutamise kohta („Taganemisteade“) 14 (neljateistkümne) kalendripäeva jooksul alates päevast, mil Ostja on kauba enda valdusse saanud (st päevast, mil kaup on Ostjale üle antud ja Ostja on selle vastuvõtnud). Eelnimetatud tähtaega loetakse järgitud, kui Ostja saadab Taganemisteate Müüjale enne selle tähtaja lõppu. Ostjal on kohustus tõendada taganemisõiguse kasutamist.

Taganemisteated tuleb saata:

– posti teel aadressile: SIA „BAJTEL.LV“, ühtne registreerimisnumber 40003979897; juriidiline aadress: Brīvības gatve 214B, Riia, LV-1039, Läti

– elektrooniliselt Müüja e-posti aadressile: [email protected]

Pärast Taganemisteate kättesaamist teavitab Müüja Ostjat viivitamatult selle kättesaamisest, saates elektroonilise kinnituse Ostja poolt taganemisavalduses märgitud e-posti aadressile.

Ostja on kohustatud kauba koos selle originaalpakendiga Müüjale tagasi saatma või üle andma Müüjale või Müüja poolt volitatud isikule põhjendamatu viivituseta, kuid mitte hiljem kui 14 (neljateistkümne) kalendripäeva jooksul alates päevast, mil Ostja on Müüjale Taganemisteate saatnud. Tähtaega loetakse järgitud, kui Ostja saadab kauba tagasi enne nimetatud tähtaja lõppu.

Ostja on kohustatud säilitama kauba originaalpakendi ning mitte kahjustama kaupa; kaupa ei tohi kasutada ega muuta selle müügiesitlust. Tagastatav kaup peab olema samas seisukorras, nagu see oli kättesaamisel.

Müüja tagastab Ostjale kauba ja selle kohaletoimetamise eest tasutud rahasumma põhjendamatu viivituseta, kuid mitte hiljem kui 14 (neljateistkümne) kalendripäeva jooksul alates päevast, mil Ostja on Müüjale Taganemisteate saatnud. Eelnimetatud summa tagastatakse Ostjale sama makseviisi kaudu, mida Ostja kasutas kauba ostmisel, välja arvatud juhul, kui Ostja on selgesõnaliselt nõustunud teise makseviisiga ning selle kasutamine ei too Ostjale kaasa lisakulusid.

Müüjal on õigus mitte tagastada Ostja poolt kauba ja selle kohaletoimetamise eest tasutud rahasummat enne, kui Müüja on kauba koos originaalpakendiga Ostjalt kätte saanud.

Ostja kannab otsesed kulud, mis on seotud kauba tagastamise või tagasi saatmisega.

Ostja on kohustatud säilitama kauba kättesaamise ja Müüjale tagastamisega seotud dokumendid.

Ostja vastutab kauba väärtuse vähenemise eest juhul, kui kaupa on kasutatud muul eesmärgil kui kauba olemuse, omaduste ja toimimise kindlakstegemiseks.

Käesolevad Reeglid on koostatud vastavalt Eesti Vabariigis kehtivatele seadustele ja õigusaktidele. Käesolevate Reeglitega reguleerimata küsimused lahendatakse Ostja ja Müüja vahel vastavalt Eesti Vabariigis kehtivatele seadustele ja õigusaktidele.

Lisateavet taganemisõiguse kasutamise kohta leiab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti veebilehelt: https://www.komisjon.ee/

Kõik Ostja küsimused, mis puudutavad käesolevaid Reegleid või nende kohaldamist, tuleb esitada kirjalikult Müüja e-posti aadressile [email protected]

 või suuliselt telefoni teel: (+371) 23209966.

Garantii ja teenindus

Teeninduse ja garantii küsimustes palume pöörduda:

SIA Bajtel.lv, Brīvības gatve 214B, Riia, LV-1039, Läti.

Tööaeg tööpäeviti: 09:00–17:00.

Telefon: (+371) 23209966.

E-post: [email protected]

Garantii tingimused

Üldsätted

1.1. Kõik SIA Bajtel.lv poolt müüdavad kaubad, mis on ostetud füüsiliste isikute poolt, on kaetud tootjapoolse garantiiga vastavalt Läti Vabariigis kehtivatele seadustele ja õigusaktidele, tingimusel et kasutusjuhendit ja kasutustingimusi järgitakse. Juriidiliste isikute poolt ostetud kaubad on kaetud müüja või tootja garantiiga, mille kestus võib teatud juhtudel olla üks aasta.

1.2. Tootjagarantii kehtivuse ajal kohustub SIA Bajtel.lv või tootja volitatud hoolduskeskus tasuta parandama või asendama defektse komponendi, kui rike on tekkinud tootmisprotsessi käigus, kahjustus on konstruktiivne või kulumisest tingitud või kui tegemist on kasutatud komponentidega seotud defektiga. Garantiivälist teenindust (kahjustused, mida garantii ei kata, või pärast garantiiaja lõppu) võib kliendile pakkuda tasu eest.

1.3. Garantiiremonti esitamisel peab klient esitama kauba koos müüja poolt väljastatud garantiitalongi ning ostutšeki või saatelehega, millel on märgitud kauba defekt või selle avaldumisviis. Garantii kehtib ainult juhul, kui garantiitalongil on korrektselt ja selgelt loetavalt märgitud kauba mudel, seerianumber, müügikuupäev, garantiiaeg, müüja selgelt loetav tempel ning müüja ja ostja allkirjad. Garantiitalongil olevate andmete muutmine, kustutamine või ümberkirjutamine on keelatud ning toob kaasa garantii kehtetuks tunnistamise.

1.4. Klient võib esitada kauba garantiiremonti, toimetades defektse kauba tootja poolt määratud garantiiteenindusse või SIA Bajtel.lv klienditeeninduspunkti aadressil Brīvības gatve 214B, Riia, LV-1039, Läti. Tööaeg tööpäeviti: 09:00–17:00. Telefon: +371 23209966. E-post: [email protected]

Kui originaalpakend ei ole enam alles, tuleb defektne kaup sobivalt pakendada, et vältida kahjustusi transpordi ajal. Kõik kulud, mis on seotud kauba ohutu toimetamisega SIA Bajtel.lv klienditeeninduspunkti või tootja volitatud teeninduskeskusesse, kannab klient.

1.5. Remondiaja lühendamiseks on soovitatav esitada kaup standardses komplektis (st koos kõigi lisatarvikute, toiteploki, spetsiaalsete kaablite jms).

1.6. Garantii väljastaja või rakendaja täidab garantiist tulenevad kohustused mõistliku aja jooksul, teavitades klienti eelnevalt tööde ligikaudsest kestusest ning vältides kliendile põhjendamatute ebamugavuste tekitamist (remondi tähtaega võib kliendiga kooskõlastades pikendada).

1.7. Garantii tingimused ei näe ette kauba asendamist garantiiremondi ajaks, välja arvatud juhul, kui garantiiandja ei suuda täita punkti 1.6 tingimusi. Müüja vastutab asendusseadme pakkumise eest kokkuleppel kliendiga.

1.8. Asendatud või parandatud kaubale kehtib algne garantiiaeg.

Garantii piirangud

Garantii ei laiene tarkvarale ega erinevate seadmete ühilduvusele ega juhtudele, kus seadme rike on põhjustatud arvutiviirusest.

Garantii ei laiene ennetavatele meetmetele, regulaarsele hooldusele ega kauba tavapärasele teenindusele.

2.3. Garantii ei laiene Ostja andmetele (andmete taastamine või säilitamine), mis on salvestatud ostetud arvutiseadmesse või andmekandjatele.

2.4. Garantii on piiratud seadmete toiteelementide (akude) ja muude piiratud kasutusressursiga komponentide osas. Garantiiperioodi määrab tootja.

Garantii kehtetuks tunnistamine järgmistel juhtudel:

3.1. Ostudokumendid (kinnitused) ei ole säilinud;

3.2. Tootja märgisel olev teave on kahjustatud või märgis on eemaldatud;

3.3. Kahjustus on mehaaniline;

3.4. Kahjustus on põhjustatud loodusõnnetusest, tulekahjust, majapidamistingimustest või juhuslikest välistest teguritest;

3.5. Kauba korpusesse on sattunud niiskus, tolm või praht;

3.6. Kahjustus on põhjustatud liigse (sobimatu) pinge rakendamisest;

3.7. Kaupa on avanud, parandanud või muutnud isik, kes ei ole SIA Bajtel.lv ega tootja volitatud teeninduskeskus;

3.8. Kahjustus on põhjustatud ebakvaliteetsete ja/või sobimatute materjalide, varuosade, paigaldusmaterjalide või tarvikute kasutamisest;

3.9. Hooldust on teostatud sobimatute puhastusvahenditega;

3.10. Kaupa on kasutatud sobimatus keskkonnas (liigne niiskus, temperatuur);

3.11. Kasutusjuhendit ei ole järgitud.

Garantii ei laiene järgmistele juhtudele:

4.1. Kulutarvikud, tarvikukomplektid, lisaseadmed;

4.2. Filtrite, akude, kaitsmete, kõrvaklappide, mikrofonide, hands-free seadmete või muude piiratud kasutusressursiga kauba või selle tarvikute elementide asendamine, kui selline asendamine on ette nähtud kauba konstruktsiooniga ega eelda kauba lahtivõtmist.

4.3. SIA Bajtel.lv-l on õigus tunnistada garantii kehtetuks toodete või teenuste suhtes, mis on omandatud vastuolus ükskõik millise riigi seadusandlusega.

5. Garantiitalong

5.1. Iga ostuga kaasneb garantiitalong. Garantiitalong sisaldab teavet tellimuses sisalduvate seadmete kohta, märkides tootja, seadme(te) nimetuse ja seerianumbri(d).